De promotie voor de Why? Applicatie
We willen de ondernemers wakker schudden. Dat ze zich moeten afvragen waarom ze hebben gekozen voor hun huidige manier van ondernemen? Zijn ze zich bewust van de inside-out methode? Staan ze wel eens stil bij het moment dat ze een besluit moeten nemen? Weet de startende ondernemer dat er valkuilen op de weg liggen? Weet de startende ondernemer dat hij ook op deze manier kan starten met zijn onderneming? Daarom gaan we de promotie van de Why? app in 3 fases doen.
Fase 1 staat in het teken van een buzz creëren. De ondernemer moet ze zich er van in gaan zien dat er ook andere manieren zijn van ondernemen. Deze mogelijkheid moet zich op macro niveau in het ondernemerslandschap als hype gaan manifesteren.
Fase 2 is de ondernemers activeren om de Why? app te gaan gebruiken. Waar in fase 1 de aandacht meer lag op de hype creëren ligt ditmaal de aandacht op het wegzetten van de Why? app. Doordat er een hype is gecreëerd zal de promotie van de Why? app ook gemakkelijker gaan verlopen.
Fase 3 is het overtuigen van gebruik. Sommige ondernemers zijn sceptisch in het gebruik van nieuwe dingen. Zij willen eerst resultaat zien voordat ze zelf over gaan op aanschaf hiervan. In fase 3 komen de succesverhalen van andere ondernemers naar voren. Van zowel startende ondernemers als ervaren ondernemers. Kleine ondernemers als grote ondernemers.
De doelstelling die voor deze 3 fase campagne klaar staat is de volgende:
De Why? app heeft in een tijdsbestek van 1,5 jaar 33% van de doelgroep bereikt als gebruiker van de applicatie.
Fase 1: the buzz
Een buzz laten plaatsvinden op macro niveau in het drukke ondernemerslandschap doe je niet zomaar. Daar heb je grof geschut voor nodig. Tegenwoordig ligt al het nieuws ook onder de vergrootglas of het wel “echt” is. Geloofwaardigheid is hierin een belangrijke factor. Om je eigen onderneming plotseling als onderzoeksbureau te manifesteren draagt daar niet aan bij. De buzz zal dus veroorzaakt moeten worden door anderen. Echter, moet de informatie van Creation Why – Online Marketing komen. Daarnaast zal het ook erg breed weggezet moeten worden om een zo groot mogelijk deel van het ondernemerslandschap te bedekken met deze buzz. De boodschap die in deze buzz centraal zal staan in alle communicatie uitingen is: Waarom?!?!? Onderneem jij op deze manier?!? Op deze manier zet je ze al direct aan het denken. Dat is ook het doel dat we uiteindelijk willen bereiken. Creation Why – Online Marketing zal ook vele interviews proberen te gaan geven in verschillende vakbladen. Het onderwerp van deze interviews is voornamelijk gericht op de inside-out methode. Via het interview komen andere ondernemers in aanraking met deze methode via een medium dat veel diepgang biedt. Deze buzz dient op de business to business markt plaats te gaan vinden. Consumenten hebben geen boodschap aan deze informatie. Tegenwoordig kan je met het internet zeer direct en precies boodschappen plaatsen bij de juiste doelgroep. Waardoor je effectiever je doelgroep kan bereiken. De boodschap: Waarom?!?!? Onderneem jij op deze manier?!? Zal ook worden weggezet in verschillende pakkende visuals die via Google Display, Facebook, LinkedIn en Twitter worden weggezet. Door het massale aandacht te geven aan die boodschap zal met een beetje geluk de boodschap ook op de agenda komen van andere instanties die deze buzz mee gaan vergroten. Zodra de buzz zijn piek bereikt. Zal er direct over worden gegaan op fase 2.
Fase 2: activatie
Je kan een ander niet overtuigen om iets anders te gaan proberen dat vanuit de ‘waarom’ opereert zonder dat zelf ook te doen. Deze fase zal daarom laten zien wat een inside-out methode kan bereiken. Hoe anders geladen de marketing boodschap zal zijn. De ‘waarom’ van de Why? app is om ondernemers in te laten zien dat het ook anders kan. Daarnaast ook de startende ondernemers direct goed op weg helpen. Het makkelijk en snel omschakelen van een outside-in methode naar een inside-out methode. Daarom is de Why? app ontstaan. Een mede ondernemer helpen meer rendement te halen uit zijn ondernemer door enkel een andere methode van ondernemen te gaan hanteren. Daarvoor komt Creation Why – Online Marketing zijn bed uit elke ochtend. Om deze boodschap over te brengen op de doelgroep komt er een dezelfde soort cross mediale campagne als in fase 1. Dit maal is de boodschap anders. Een pay-off die de boodschap overbrengt op de doelgroep van startende ondernemers zal zijn: Overweeg een besluit vanuit je broekzak, just why?!?!? Een pay-off die de boodschap overbrengt op de doelgroep van ondernemers die al wat langer in het vak zitten zal zijn: Waarom je eigen onderneming als je ook een andere ondernemer op weg kan helpen, just Why?!?!? Door deze pay-off zet je de doelgroep aan tot denken. Met een call to action vanuit deze pay-off met achterliggende boodschap die direct zichtbaar is zodra er op de advertentie wordt geklikt. De eerste alinea tekst is hierin belangrijk. Naast dat andere vaak de eerste alinea tekst letterlijk overnemen is de eerste alinea tekst ook de informatie die ze naar je toe trekt of van je laat afhaken.
De eerste alinea zal dan ook zijn:
Creation Why – Online Marketing opereert vanuit een andere manier van ondernemen. Deze methode wijkt af van de standaard. Creation Why – Online Marketing wil jou hier graag mee helpen zodat jouw onderneming zowel startend als ervaren deze manier kan ervaren, aanleren en de succes van kan proeven. Dat gaat niet zomaar en daarvoor moet hard gewerkt worden. Creation Why – Online Marketing biedt jou hiervoor een handvat aan die je in je broekzak kan bewaren. De Why? app helpt jou op de weg naar de essentie van je onderneming om zo jou ware motivatie aan het daglicht te brengen. Dat allemaal door je gewoon een paar simpele vragen te stellen. Download jij hem ook?
Fase 3: overtuiging
Uit ervaring blijk dat ondernemers ook lastig te overtuigen zijn. Een onderdeel hiervan kan zijn dat ze eerst resultaat willen zien voordat ze overgaan op deze manier van ondernemen. Deze fase is bedoelt om de laatste twijfelaars over de streep te trekken. Creation Why – Online Marketing is overtuigd van zijn concept en hoe deze wordt weggezet. Dus er gaan succesverhalen volgen. Deze succesverhalen worden gedeeld in video interviews via de eigen social media kanalen van de Why? app. Recensies in de App store of Google play store gaan hier ook aan bijdragen. Deze fase heeft geen specifieke boodschap doordat de boodschap gevormd zal gaan worden door de gebruikers van de Why? app.